_Kunstenaar in de klas - BIK

Kunstlessen

Verhalen verzinnen kan overal en altijd. Je hebt er niks voor nodig behalve je creatieve denkvermogen. Met mijn lessen wil ik dat creatieve proces een zetje geven. De vorm en uitvoering kunnen heel verschillend zijn. Het is geslaagd als je van tevoren niet weet wat het resultaat zal zijn.

Hieronder staan bestaande projecten, die op verzoek aan te passen zijn. Liefst bied ik maatwerk. Dit kan een project zijn gekoppeld aan een thema, of iets dat speelt op school. Zo is het project Zon- en maan-kinderen ontwikkeld rondom het thema van de school, donker/licht en empathie is mijn toevoeging. De hangende tuinen zijn ontwikkeld rondom het thema van de school Lente.

Benieuwd? Neem svp vrijblijvend contact op over een eventuele samenwerking.

Zon- & maan-kinderen

Een reeks van 3 lessen voor middenbouw.

Zon- en maan-eiland zijn twee fictieve eilanden met tegengestelde omstandigheden. In dit project maken we kennis met de eilanden en de bewoners. De leerlingen worden opgedeeld in zon- en maankinderen en gaan elkaar ontmoeten.

Wie ben ik?

Wie ben jij?

Wees welkom!

Duur: 3x 1,5 uur

Kerndoelen: 54, 55  

Voor meer info ga naar contact.

Johan van Ommen, leerkracht groep 5, Flevoparkschool:

Geweldig inhoudelijk creatief, intermenselijk doel (empatisch vermogen). 

-Mooie opbouw 3 lessen. Geweldig voorbereid.

-Je geeft veel en bent enorm geïnteresseerd in de kinderen. Gevolg uitstraling >werkstukken zijn zeer verschillend.

-Je kreeg het voor elkaar om 4 jongens te laten dansen voor de hele groep.

-Een fantastische afsluiting

De nabespreking voelde goed. Het doel wordt verder in de groep uitgediept.

De Hangende Tuinen van...

Een reeks van 3 lessen voor middenbouw.

Van zaadje tot vrucht. Uitgangspunt is de fictieve botanische encyclopedie van professor Goudsbloem. Welke planten staan er nog niet in? En wat moeten we daarover weten?

Het eindresultaat is, net als één van de zeven wereld wonderen, een hangende tuin.

Duur: 3x 1 uur

Kerndoelen: 54, 55

Voor meer info ga naar contact.

Chequita Sijpenhof, icc'er en leerkracht groep 4, De Kaap:

De prachtig geknutselde stengels hangen er nog steeds keurig bij.

Je was altijd goed voorbereid, je communiceerde alles en op tijd, en dat maakte de samenwerking prettig.

Ook de collega's van de groepen 3,5 en 6 hebben je als prettig ervaren.

Beeldverhaal maken

Deze Israelisch-Palestijnse kinderen variërend in leeftijd van 6 t/m 12 jaar, gaf ik een workshop tijdens hun engelse bijles.

Aan de hand van engelse woorden, maakten ze hun eigen verhaal en tekenden en/of schreven dat in een leparello; harmonica gevouwen boekje.